تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک

تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک

تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک با توجه به تعداد ساختمان هایی که از محصولات الکتروپیک استفاده می کنند، قابل توجه است. در حقیقت  یکی از محبوب‌ترین برندهای آیفون تصویری در ایران شرکت بزرگ الکتروپیک است. آیفون تصویری الکتروپیک به دلیل کیفیت بالا، تنوع مدل و قیمت مناسب، در بسیاری از منازل و مجتمع‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، مانند هر وسیله الکتریکی دیگری، آیفون تصویری الکتروپیک نیز ممکن است با گذشت زمان دچار خرابی شود.

 

تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک ، نیازمند دانش فنی و تخصص است. در این مقاله سعی کرده ایم تا حد امکان به بررسی نحوه تعمیر آیفون تصویری و صوتی الکتروپیک بپردازیم و نکات کلیدی برای حفظ کیفیت و اطمینان از خدمات پس از تعمیر را آموزش دهیم.

 

آنچه در این مطلب خواهید خواند پنهان

ابزار تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک

 

برای تعمیر آیفون تصویری و صوتی الکتروپیک به ابزارهای اولیه زیر نیاز هست:

  1. پیچ گوشتی
  2. سیم چین
  3. مولتی متر
  4. لحیم کاری
  5. برد جدید (در صورت نیاز)
  6. قطعات یدکی مانند بلندگو، میکروفون، دوربین و …

ابزار تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک

موارد پیچ گوشتی و سیم چین معمولا جزء ابزارهای مرسوم و رایج در منازل هست. اگر قصد تعمیر تخصصی آیفون تصویری را داشته باشید، به دیگر ابزارهایی مانند مولتی متر، هویه و ابزار لحیم کاری، برد آیفون جهت تست و قطعات یدکی مانند بلندگو، میکروفون، دوربین و … نیاز می باشد.

 

اگر مانیتور شما از شرکت تابا الکترونیک هست، خواندن مقاله تعمیر آیفون تصویری تابا الکترونیک پیشنهاد می شود.

 

انواع مدل های آیفون تصویری الکتروپیک

 

قبل از شروع به تعمیر آیفون تصویر الکتروپیک، خوب است که با مدل های مختلف آن آشنا شویم. در ادامه لیست مدل های موجود در بازار را برای شما معرفی می کنیم:

 

تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک 1294

آیفون تصویری الکتروپیک 1294 یکی از زیباترین و پرفروش ترین محصولات شرکت الکتروپیک است. این محصول در دو رنگ سفید و مشکی ارائه می شود. قابلیت اتصال به 2 پنل درب ورودی و 2 دوربین امنیتی از مهم ترین ویژگی های این محصول است. برای آشنایی بیشتر می توانید بر روی ” آیفون تصویری الکتروپیک 1294 ” کلیک کنید.

 

 

تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک 996

آیفون تصویری الکتروپیک 996 یکی از بهترین و کامل ترین محصولات شرکت الکتروپیک است. صفحه نمایش 7 اینچی تمام لمسی این آیفون امکان نمایش تصاویر با کیفیت بالا و در ابعاد مناسبی را فراهم می آورد. از قابلیت های جذاب این مدل قابلیت باز کردن در پارکینگ یا فراخوانی آسانسور می باشد. برای آشنایی بیشتر می توانید بر روی ” آیفون تصویری الکتروپیک 996 ” کلیک کنید.

 

تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک 1196

آیفون تصویری الکتروپیک 1196 با اندازه صفحه نمایش 3.5 اینچی توسط شرکت معتبر الکتروپیک تولید می شود. از قالبلیت های خوب این مدل امکان فیلمبرداری و عکسبرداری و ذخیره سازی در SD کارت می باشد. برای آشنایی بیشتر می توانید بر روی ” آیفون تصویری الکتروپیک 1196 ” کلیک کنید.

 

تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک 1286

آیفون تصویری الکتروپیک 1286 از مدل های قدیمی و پرطرفدار شرکت الکتروپیک است.برای آشنایی بیشتر می توانید بر روی ” آیفون تصویری الکتروپیک 1286 ” کلیک کنید.

 

تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک 592

آیفون تصویری الکتروپیک 592 دارای صفحه کلید لمسی و حافظه داخلی با امکان اضافه کردن حافظه جانبی تا 16 گیگا بایت از محصولات شرکت بزرگ الکتروپیک می باشد. برای آشنایی بیشتر می توانید بر روی ” آیفون تصویری الکتروپیک 592 ” کلیک کنید.

 

تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک 1096

آیفون تصویری الکتروپیک 1096 از محصولات شرکت الکتروپیک، یکی از زیباترین و پر فروش ترین آیفون تصویری های موجود در بازار است. آیفون تصویری الکتروپیک مدل 1096 در رنگ های مشکی و سفید ارائه شده است. از جمله مشخصات آن می توان به ملودی های متنوع، قابلیت پشتیبانی از تصاویر پنل های متفاوت، فراخوانی آسانسور، امکان ثبت تصویر و فیلم مراجعین و حافظه قابل ارتقا، کیفیت صدا و تصویر فوق العاده و کیفیت ساخت بالا اشاره داشت. برای آشنایی بیشتر می توانید بر روی ” آیفون تصویری الکتروپیک 1096 ” کلیک کنید.

 

تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک 897

آیفون تصویری الکتروپیک 897 یکی از مدل های جذاب تولید شده شرکت الکتروپیک است که علاوه بر زیبایی، دارای کارایی و ویژگی های قابل قبولی است. برای آشنایی بیشتر می توانید بر روی ” آیفون تصویری الکتروپیک 897 ” کلیک کنید.

 

تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک 797

آیفون تصویری الکتروپیک 797 یکی از محصولات شرکت محبوب ایرانی الکتروپیک است. یکی از جذابیت های این محصول قابلیت فیلمبرداری و عکسبرداری و ضبط صدا می باشد. برای آشنایی بیشتر می توانید بر روی ” آیفون تصویری الکتروپیک 797 ” کلیک کنید.

 

تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک 1090

آیفون تصویری الکتروپیک 1090 با توجه به طراحی جذاب و پیشرفته، به عنوان اولین آیفون تصویری ایرانی شناخته می شود که بدون گوشی تولید شده است. طراحی زیبا با نمایشگر 7 اینچ از جذابیت های این مانیتور است. برای آشنایی بیشتر می توانید بر روی ” آیفون تصویری الکتروپیک 1090 ” کلیک کنید.

 

اگر مانیتور شما از شرکت تابا الکترونیک هست، خواندن مقاله تعمیر آیفون تصویری تابا پیشنهاد می شود.

 

دلایل خرابی آیفون تصویری الکتروپیک

برای خرابی آیفون تصویری، دلایل مختلفی وجود دارد. هر وسلیه الکترونیکی قطعا یک عمر محدود و مشخصی دارد و نمی توان انتظار داشت که آیفون تصویری الکتروپیک از این قاعده مستثنا بوده و به صورت مادام العمر کار کند! اما به طور کلی دلایل زیر بیشترین علت خرابی و نیاز به تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک است:

  1. استفاده نادرست از پنل و مانیتور (مثل کشیدن بیش از اندازه سیم)
  2. استفاده از سیم های ناکارآمد
  3. اتصال نادرست دستگاه برق
  4. بی دقتی در هنگام نصب
  5. خراب شدن قطعات مصرفی و یدکی
  6. ضعف سیم کشی در ساختمان

 

قطعات اصلی آیفون تصویری الکتروپیک

قطعات مورد بررسی برای تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک شامل چهار قطعه اصلی زیر می باشد:

  1. صفحه کلید آیفون تصویری الکتروپیک
  2. برد صوت آیفون تصویری الکتروپیک
  3. برد تصویر آیفون تصویری الکتروپیک
  4. برد تغذیه آیفون تصویری الکتروپیک

قطعات آیفون تصویری الکتروپیک

در ادامه هر یک از قطعات فوق را برای شما شرح می دهیم:

 

1. صفحه کلید آیفون تصویری الکتروپیک

معمولا خرابی این قسمت _ البته در صورت لمسی نبودن _ به دلیل ایجاد فشار زیاد می باشد که می بایست آیفون تصویری باز شود و تنظیمات داخلی صفحه کلید بررسی شود. معمولا در این شرایط با دررفتگی و یا شکستگی داخلی مواجه هستیم که می شود با تنظیم مجدد و یا تعویض دگمه ها مشکل را رفع کرد.

 

2. برد صوت آیفون تصویری الکتروپیک

برد صوت یفون تصویری الکتروپیک اصلی ترین قسمت آیفون تصویری را تشکیل می دهد و وظیفه آن ایجاد ارتباط کلیه بخش های آیفون می باشد. به طور کلی وظایف این قطعه به صورت زیر است

  • رگوله کردن ولتاژ جهت تغذیه برد تصویر
  • سوییچ نمودن کلیه بخش ها
  • ارتباط دهنده برد تغذیه با دیگر قسمتها
  • ارتباط دهنده دهنی آیفون با مدارات آمپلی
  • و …
اجزای تشکیل دهنده برد صوت آیفون تصویری الکتروپیک
  • میکروسوییچ برد اصلی یا صدای الکتروپیک
  • رگولاتورها در برد صدا در الکتروپیک
  • خازن های تقویتی و یا تنظیم کننده صدا
  • آی سی آمپلی فایر در برد صدا الکتروپیک
  • سوکت های خروجی تصویر
  • رله سوییچ کننده

 

3. برد تصویر آیفون تصویری الکتروپیک

برد تصویر آیفون الکتروپیک وظیفه تبدیل تصاویر به سیگنال های قابل پخش را دارد. برد تصویر معمولا به علت تخصصی تر بودن تعمیرات در آن ها ارزشی جهت تعمیر نداشته و حدالامکان تعویض می شوند. پس جهت تعمیرات برد تصویر هر آیفون تصویری توجه داشته باشید که تعویض برد تصویر کار بسیار مشکل و تخصصی می باشد.

 

4. برد تغذیه آیفون تصویری الکتروپیک

آیفون های تصویری الکتروپیک جهت تغذیه مانیتور داخلی واحدها از برد تغذیه سوییچینگ بهره می برند که وظیفه اصلی این برد تغذیه مدار صوت و مدار تصویر است و به طور کلی جهت روشن نمودن هر آیفون تصویری از برد تغذیه استفاده می شود.

 

آموزش عیب یابی و تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک

 

مشکلات مربوط به تصویر آیفون الکتروپیک

یکی از مهم ترین مشکلات آیفون تصویری الکتروپیک، روشن نشدن مانیتور الکتروپیک است. در این صورت ما با 3 حالت مواجه هست:

 

حالت اول: قطع شدن فیوز داخلی

اگر مانیتور روشن نشود ، اولین اقدامی که بایست انجام دهید چک کردن فیوز های برق واحد است. معمولا هر بخش از واحد را با یک فیوز جدا می کنند تا در صورت اتصالی در یک بخش باقی قسمت ها برق داشته باشد. ممکن است به هر دلیل فیوز مینیاتوری بخشی که آیفون تصویری در آن نصب است قطع شده باشد که معمولا همراه با آن چند وسیله برقی دیگر نیز از کار می افتد. همچنین گاهی ممکن است کانکتورهای برق 220 ولت پشت مانیتور آیفون به هر نحوی قطع شده باشد که باید با احتیاط چک شود.

 

حالت دوم: سوختن قطعه پاور مانیتور

سوختن پاور مانیوتر بر اثر کارکرد طولانی و یا نوسان ولتاژ امری شایع است. گاهی سوختن پاور آیفون تصویری با دود کردن همراه است و گاهی در اثر فرسودگی آرام آرام طی سالیان سال از کار می افتد. پس در صورت روشن نشدن مانیتور و بعد از بازکردن آن اول باید پاوررا تعویض کنیم که معمولا در 90 درصد مواقع با این کار مشکل حل می شود.

 

حالت سوم: از کار افتادن چندین قطعه

گاهی در اثر یک نوسان شدید چندین قطعه از آیفون تصویری الکتروپیک آسیب دیده و خرابی به آی سی اصلی نیز می رسد که تعمیر آیفون به صرفه نیست و بهتر است آیفون تعویض گردد. در شرایطی که مانیتور روشن نمی شد و با تعویض پاور همچنان مشکل پا برجا بود می بایست از متخصص کمک گرفت تا عمق مشکل محاسبه گردد.

 

حالت چهارم : مانیتور تصویر ندارد

در این شرایط تصویر را از دست داده اید ولی همه ی موارد دیگر نظیر زنگ، رفت و برگشت صدا و دربازکن کار میکند که می تواند سه دلیل زیر علت نداشتن تصویر باشد.

 

  • قطع شدن سیم زرد رنگ

سیم اول یا سیم زرد رنگ در آیفون تصویری الکتروپیک وظیفه انتقال تصویر را دارد. این رشته سیم فقط تصویر را انتقال داده و هیچ وظیفه دیگری ندارد. پس قطعی این سیم به هر دلیلی را میتوان علت نداشتن تصویر در مانیتور دانست. قطع شدن این سیم از پشت مانیتور به دلیل دستکاری جای مانیتور شایع است پس آن را چک کنید.

 

  • خرابی برد تصویر

اگر با روشن کردن مانیتور هیچ تصویری حتی آبی شدن مانیتور آیفون الکتروپیک را نداشتید به این معنی است که برد یا صفحه نمایش مانیتور آسیب دیده که باید تعویض یا تعمیر شود. این کار بهتر است توسط متخصص انجام گردد تا قطعه گرانقیمت این دستگاه به درستی عوض شود.

 

  • سوختن دوربین پنل

اگر دوربین پنل زنگ سوخته باشد تمامی واحد ها تصویر ندارند. پس قبل از هر اقدامی چک کنید که آیا نداشتن تصویر فقط برای شما اتفاق افتاده یا دیگر واحدها نیز به این مشکل روبرو شدند. در این شرایط مانیتور آبی می شود و یا رنگ سیاه را پخش میکند. ولی شما متوجه روشن بودنش خواهید شد.

 

مشکلات مربوط به صدا آیفون الکتروپیک

در صورتی که مشکلات آیفون الکتروپیک شما مربوط به صدا باشد و مانیتور زنگ نمی خورد،  ما با 5 حالت رایج مواجه هستیم:

 

حالت اول: خرابی قطع کن تصویر

اکثر مانیتور ها قطعه ای مکانیکی دارند که وقتی گوشی را روی مانیتور قرار می دهید، تصویر و صدا را قطع می کنند تا دستگاه به حالت آماده به کار رود و وقتی زنگ را زدند، مانیتور به صدا در آمده و آماده جوابگویی باشد. این قطعه ممکن است بر اثر کارکرد و یا رطوبت سولفاته کرده و قطع نکند.

در این حالت دیگر صدای زنگ را نخواهید شنید. پس باید مانیتور را باز کرده و در قسمتی که بوبین قرار گرفته را با اسپری خشک تمیز کننده شستشو دهید. با همین کار ساده مشکل حل می شود.

 

حالت دوم : خرابی کلید زنگ

احتمالا دکمه زنگ واحد شما به تنهایی یا همراه با چند واحد دیگر از کار افتاده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد. این کار میتواند توسط فرد متخصص و یا خدمات الکتروپیک انجام پذیرد.

 

حالت سوم: خرابی بلندگو یا سیم ارتباطی مانیتور و گوشی

در این حالت صدای زنگ دقیقا از بلندگوی گوشی ای که شما روی گوش خود می گذارید پخش می شود. اگر صدای زنگ نمی آید و صدایی از پنل نمی شنوید یعنی احتمال دارد که بلند گو نیز سوخته باشد. حالا اگر صدای رفت و برگشت و زنگ را با هم از دست دادید پس احتمالا سیم بین مانیتور و گوشی خراب شده و باید تعویض گردد.

 

حالت چهارم: قطع شدن سیم پنجم و یا خرابی سوئیچر

در برخی از ساختمانها ترجیح این است که از سیستم 5 سیمه استفاده کنند و این سیم پنجم که سبز رنگ نیز هست کار انتقال سیگنال زنگ را دارد. حال این سیم می تواند به دلیل جابجا کردن مانیتور از سر جای خودش قطع شود. پس مطمئن شوید این سیم قطع نشده باشد. احتمال خرابی در سوئیچر هم آنقدر ناچیز است که صرفا می توان ایراد سوئیچر را یکی از دلایل ضعیف دانست.

 

حالت پنجم: ایراد برد صدا

ممکن است به دلیل نوسان برق یا اتصالی و حتی به دلیل فرسودگی ، برد اصلی صدا مشکل پیدا کند و باعث شود که زنگ مانیتور به صدا درنیاد. در این شرایط این برد باید تعویض گردد که می تواند توسط یک فرد متخصص انجام شود.

 

حالت ششم: صدای زنگ را از پنل نمی شنوید

اگر در هنگام زنگ زدن به هر دلیلی صدای زنگ را از پنل نمی شنوید به این معنی است که مانیتور داخل زنگ نمی خورد. چرا که ملودی زنگ خروجی پنل را نیز مانیتور ایجاد می کند. در این شرایط یا مانیتور آیفون تصویر در داخل واحد خاموش است و یا همه ی عواملی که در بالا و قسمت علت زنگ نخوردن مانیتور گفته شد باعث نشنیدن صدای زنگ از پنل شده است.

 

حالت هفتم: سوت کشیدن پنل الکتروپیک

یکی از اذیت کننده ترین مشکلات رایج آیفون تصویری الکتروپیک، صدای سوت پنل است که سه دلیل زیر را دارد.

 

  • نصب غیر صحیح پنل

اگر موقع نصب با این مشکل روبرو شدید یکی از دلایل می تواند عدم نصب صحیح قاب پشت پنل باشد. برخی از نصابها قاب پشت پنل را به سختی جا میدهند به نحوی که قاب دفرمه می شود و پنل نمی تواند درست سر جای خودش باشد. این می تواند دلیلی برای صدای سوت یا فید بک باشد.

 

  • بلندی صدای بلندگو و میکروفن

پشت پنل ها دو پتانسیومتر جا داده شده تا صدای خروجی بلندگو و صدای ورودی میکروفن را تنظیم نمود. اگز این دو در آخرین حد خود باشند احتمال شنیدن صدای سوت از پنل الکتروپیک زیاد است. پس با کاهش نسبی این دو جلوی این صدای ناهنجار را بگیرید.

 

  • نزدیکی محل میکروفن با بلندگو

این مشکل را ما زیاد در برند الکتروپیک شاهد نیستیم اما به عنوان روشی که در جایی ممکن است به کار آید بازگو می کنیم. در برخی از پنل ها مخصوصا مدل های تک واحدی و دو واحدی صدای سوت را می شنویم که به علت نزدیکی خروجی میکروفن با اسپیکر است.

اگر با کاهش صدا از طریق پتانسیومتر مشکل حل نشد و کم کردن صدا قابل پذیرش نبود می بایست میکروفن را کمی دورتر از بلندگو قرار داد. برای این کار باید با یک مته نازک محل جدید را سوراخ و میکروفن را به آنجا منتقل کرد. این روش باعث از بین بردن گارانتی و حتی نفوذ آب به داخل پنل خواهد شد.

 

 

مشکلات مربوط به درب آیفون الکتروپیک

یکی از مشکلات معمول این است که درب بازکن عمل نمی کند! در این شرایط  هر مانیتور دکمه ای برای باز کردن درب نفررو دارد که یکی از اجزای اصلی آن است و عمل نکردن آن دلایل زیر را دارد.

 

حالت اول: خرابی دکمه درب بازکن مانیتور

یکی از دلایل باز نشدن درب نفررو، خرابی دکمه دربازکن از روی مانیتور است. این دکه ها در مدلهای مکانیکی عمر مفیدی دارند که پس از آن احتمال خرابی شان بالا رفته و ممکن است نیاز به تعویض پیدا کنند. در این شرایط صرفا دربازکن واحد شما از کار خواهد افتاد و دیگر واحد ها مشکلی از این بابت ندارند. اگر همه واحد ها این مشکل را دارند، حالت بعدی را چک کنید:

 

حالت دوم: از کار افتادن ترانس

پکیج های آیفون تصویری دارای یک ترانس تغذیه هست که این ترانس صرفا وظیفه برق رسانی برای باز نمودن درب نفررو را دارد. اگر این قطعه به هر دلیلی کار نکند، درب نفررو باز نخواهد شد و باید مشکل بر طرف شود. معمولا این قطعه دارای یک LED است که وضعیت روشن بودنش را نشان میدهد. گاهی به دلیل نوسان برق فیوز شیشه ای داخل آن می سوزد که قابل تعویض است. در صورتی که میخواهید این فیوز را تعویض و یا ترانس را عوض کنید باید برق اصلی ورودی را قطع نمایید.

 

حالت سوم: خرابی قفل

قفل ها که می تواند از نوع زنجیری یا کله گاوی باشد جزو متهمان اصلی در باز نشدن درب نفررو هستند. اگر همه چیز درست است و همه ی واحدها نمی توانند درب را باز کنند دم دست ترین کار این است که پس از چک کردن ترانس سراغ قفل بروید و آن را نیز تست کنید. برای تست کردن بهتر است یک ولتاژ 12 ولت مستقیم به آن دهید و اگر بوبین عمل نکرد فکری برای تعمیر آن قفل کنید.

 

حالت چهارم: خرابی رله دربازکن از پشت پنل

این مورد به قولی ته بدشانسی می تواند باشد که هیه چیز سالم است و رله ای که پشت پنل وظیفه اجرا دستور باز کردن درب را دارد از کار بیفتد. در این شرایط با زدن دکه دربازکن از ماینتور هیچ صدایی مبنی بر چسبیدن بوبین از پشت پنل نخواهید شنید در صورتی که ممکن است از گوشی مانیتور صدای تقه ای بشنوید. در این شرایط باید قطعه رله دربازکن تعویض شود که هم نیاز به رله دربازکن نو و هم هویه کاری دارد.

 

حالت پنجم: طولانی شدن سیم کشی از پنل تا قفل دربازکن و سیم ضعیف

اگر در مرحله نصب هستید و با این مشکل روبرو شدید. این احتمال را در نظر داشته باشد که طولانی شدن فاصله پنل تا قفل و یا پنل تا ترانس امکان افت ولتاژ را به وجود می آورد و ولتاژ افت کرده قادر نیست بوبین قفل را تغذیه کرده تا درب را باز کند. استفاده از سیم های خیلی ضعیف نیز دقیقا همین کار را میکند و باعث افت ولتاژ می شود. بهتر است برای سیم کشی آیفون تصویری از کابل 0.6 فویل دار استفاده نمایید.

 

 

شش نکته مهم تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک

 

برای شروع تعمیر آیفون الکتروپیک ، حتما این پنج نکته را در نظر داشته باشید :

  1. قبل از شروع تعمیر، دفترچه راهنمای آیفون تصویری الکتروپیک را مطالعه کنید.
  2. اگر در انجام تعمیرات الکتروپیک تخصص ندارید، بهتر است از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.
  3. هنگام تعمیر، حتما آیفون تصویری الکتروپیک را از برق جدا کنید.
  4. از ابزار و قطعات اصلی برای تعمیر و یا تعویض استفاده کنید.
  5. با دقت و حوصله کار کنید.
  6. حتما این مقاله را به صورت کامل بخوانید!

 

قطعات با کیفیت تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک

یکی از مهمترین جنبه های تعمیر آیفون الکتروپیک ، استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت است. در حال حاضر ایران تابا تنها از قطعات تأیید شده توسط شرکت الکتروپیک استفاده می کند تا اطمینان حاصل شود که عملکرد دستگاه پس از تعمیر، مطابق با استانداردهای لازم باقی می ماند. لازم به توجه است که استفاده از قطعات غیر استاندارد می تواند باعث تشدید آسیب دیدگی آیفون تصویری شما شده و خسارت مضاعفی را برای شما ایجاد کند.

حتما پیشنهاد می شود در جهت استفاده از قطعات مورد نیاز برای تعمیر آیفون تصویری، با کارشناسان ایران تابا تماس گرفته و از مشاوره رایگان آنها استفاده کنید.

 

 

تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک

تعمیرات آیفون تصویری شامل مواردی مانند تعویض صفحه نمایش شکسته، رفع مشکلات نرم افزاری، تعمیرات سخت افزاری مرتبط با کیفیت تصویر و … است. ایران تابا با استفاده از قطعات اصلی و تکنسینهای مجرب، اطمینان میدهد که آیفون تصویری الکتروپیک شما به بهترین شکل ممکن تعمیر می شود.

 

ایران تابا در حال حاضر مرکز پخش محصولات شرکت معتبر الکتروپیک را دارد و شما با خیالی آسوده می توانید تعمیر آیفون الکتروپیک را به مرکز تخصصی فروش و تعمیر آیفون الکتروپیک در قلب مرکز تجهیزات برقی کشور _ یعنی خیابان لاله زار تهران _ بسپارید.

ایران تابا

 

سفارش تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک

جهت سفارش تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک و یا گرفتن وقت برای مراجعه حضوری، لطفا با شماره های 66349048_021 و 66349037_021 تماس حاصل فرمایید.

 

 

مناطق تحت پوشش تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک در تهران

 

  • تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک در غرب تهران

شهید باقری ، آزادشهر ، پیکان شهر ، دریاچه چیتگر ، شهرک راه آهن – شهرک گلستان ، شهرک دریا ، تهرانسر غربی ، تهرانسر شرقی ، باشگاه نفت ، تهرانسر مرکزی ، شهرک پاسداران ، تهرانسر شمالی ، شهرک آزادی ، شهرک فرهنگیان ، شهرک استقلال ، شهرک دانشگاه ، چیتگر شمالی ، چیتگر جنوبی (شهرک ۲۲ بهمن) ، ویلا شهر ، شهرک شهرداری ، اتوبان تهران کرج ، بزرگراه فتح ، تهرانسر ، شهرک ۲۲بهمن ، شهرک دانشگاه شریف ، شهران جنوبی ، شهران شمالی ، شهرزیبا ، اندیشه ، بهاران ، کن ، المهدی ، باغ فیض ، پونک جنوبی ، پونک شمالی ، حصارک ، شهرک نفت ، کوهسار ، مرادآباد ، پرواز ، سازمان برنامه جنوبی ، سازمان برنامه شمالی ، ارم ، سازمان آب و سایر مناطق غرب تهران

 

 

  • تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک شمال تهران

تجریش، نیاوران، قلهک، دروس، زرگنده، جماران، ازگل، لویزان، مینی سیتی، سوهانک، حسین‌آباد، مبارک‌آباد، اقدسیه، زعفرانیه، آجودانیه، محمودیه، فرمانیه، کامرانیه، داودیه، دزاشیب، جردن، ، اوین ظفر، درکه، ونک

 

 

  • تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک جنوب تهران

شوش، راه‌آهن، مولوی، دروازه غار، جوادیه، فلاح، نازی‌آباد، کوی سیزده آبان، تختی، بازار تهران، نعمت‌آباد

 

 

  • تعمیر ایفون تصویری الکتروپیک شرق تهران

نارمک، هنگام، تهرانپارس، حکیمیه، تهران نو، شمیران نو، دلاوران، سراج، استخر، هروی، ساقدوش، پاسداران، امام حسین، بزرگراه شهید سلیمانی، پیروزی، دماوند، چهار راه تلفنخانه، هفت حوض، لویزان، قاسم‌آباد، عشرت آباد، خواجه نظام، پدر ثانی، تسلیحات، وحیدیه.

 

 

چرا تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک را به ایران تابا بسپاریم؟!

 

1. مرکز پخش الکتروپیک

اگر به بخش آیفون الکتروپیک در سایت ما مراجعه کنید، خواهید دید که کلیه محصولات آیفون الکتروپیک را با کمترین قیمت نسبت به همکاران ارائه می شود. در حقیقت ایران تابا مرکز پخش محصولات الکتروپیک بوده و به صورت کامل بر تمامی محصولات این شرکت محبوب آشنایی و تسلط کامل را دارد.

 

2. دانش فنی و تخصصی تعمیر آیفون الکتروپیک

کارشناسان فنی ایران تابا دارای گواهینامه های لازم و دانش فنی به روز هستند تا بتوانند هر نوع مشکل آیفون تصویری را با بالاترین استانداردهای کیفیت مرتفع کنند.

 

3. استفاده از قطعات اصلی آیفون الکتروپیک

متخصصین فنی تعمیر آیفون تابا از قطعات مورد تایید شرکت الکتروپیک برای تعمیر آیفون شما استفاده می کنند. با این شرایط دیگر قطعات آیفون شما صدمه ندیده و کیفیت آیفون تعمیر شده به مانند روز اول خواهد شد.

 

4. کاهش هزینه تعمیر آیفون الکتروپیک

ایران تابا به دلیل پتانسیل نیروهای مجرب خود، به صورت کاملا مستقیم آیفون تصویری شما را تعمیر می کند. به همین دلیل قیمت تمام شده تعمیر آیفون تصویری شما از دیگر همکاران ما که با واسطه اقدام به تعمیر آیفون می کنند کمتر است.

 

5. تعرفه تعمیر مطابق با مصوب اتحادیه

در ایران تابا قیمت تعمیر آیفون الکتروپیک  بر اساس قیمت مصوب اتحادیه می باشد و هیچ مبلغ اضافه ای از شما دریافت نمی شود.

 

6. کاهش زمان تعمیر

با توجه به تیم متخصصین و کارشناسان فنی ایران تابا، تعمیر آیفون در کمترین زمان ممکن نسبت به دیگر همکاران انجام می شود.

 

7. نصب آیفون در تهران

در صورت نیاز به نصب آیفون، شما می توانید پس از تعمیر آیفون تابا از خدمات نصب در محل برای استان تهران نیز استفاده بفرمایید.

مشکلات متداول تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک

برد تغذیه آیفون الکتروپیک نیاز به تعمیر دارد

مشکل شما به 4 دلیل ممکن است باشد:

1. خرابی سیم کشی

2. ایراد در برد صدا

3. خرابی خازن ها در برد تصویر

4. خرابی برد اصلی، برد دوربین و یا کیبورد در پنل خارجی

تصویر نداشتن آیفون 6 دلیل عمده دارد:

1. سیم بین گوشی و پنل قطع است.

2. برد الکترونیکی تصویر خراب شده است.

3. برد تغذیه در مانیتور یا گوشی آیفون خراب است.

4. دوربین پنل از کار افتاده است.

5. ترانس تغذیه سوخته است.

6. نمایشگر مانیتور داخل واحد دچار مشکل شده است.

پرش یا نویز داشتن تصویر در آیفون تصویری الکتروپیک چهار دلیل دارد:

1. قطعی سیم شماره 3 در سیم کشی آیفون

2. خرابی برد تغذیه

3. خرابی برد دوربین پنل

4. خرابی برد اصلی پنل

باید به سراغ تعمیر برد تغذیه دستگاه بروید

دو عامل خرابی برد صدا و خرابی قطعه هوک یا میکروسوئیچ مهمترین و اصلی ترین دلایل بروز این مشکل در آیفون تصویری الکتروپیک هستند که با اقدام به شستشوی برد صدا و تعویض هوک این مشکل قابل رفع است.

برد تغذیه آیفون الکتروپیک نیاز به تعمیر دارد

افت صدای زنگ و صدای رفت و برگشت در آیفون تصویری الکتروپیک چهار دلیل عمده دارد:

1. خرابی میکروسوئیچ یا هوک

2. خرابی پتانسیومتر

3. خرابی آی سی

4. خرابی خازن های اطراف آی سی 386

در صورتی که تنها یکی از واحدها با این مشکل مواجه هستند، علت را می توان در برد تغذیه آیفون داخل همان واحد بررسی کرد. اما اگر تمامی واحدها این مشکل را دارند، دلیل اصلی خرابی برد پنل است که باید توسط تعمیرکار بررسی شود.

روشن نشدن آیفون تصویری الکتروپیک ده دلیل عمده دارد:

1. ایراد پیدا کردن برد تغذیه
2. نوسانات برق
3. قطعی برق
4. نقص در عملکرد مانیتور
5. ایراد داشتن سیم کشی
6. خرابی رله درب بازکن
7. نصب آیفون در جای گرم
8. استفاده از بردهای تغذیه یک آمپر روی لامپ تصویر
9. خرابی برد صدا
10. آمپر کشیدن زیاد از برد تغذیه

وقتی باز نشدن درب برای تمام واحدها اتفاق می افتد، نشانه این است که ایراد در پنل آیفون تصویری الکتروپیک می باشد. برای رفع آن ابتدا به سراغ ترانس تغذیه بروید تا مطمئن شوید ولتاژ AC به پنل می رسد. در قدم بعدی باید سیم کشی آیفون تصویری تابا، به خصوص اتصال سیم های F و E را چک کنید.

مدیر سایت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 16 =